REGULAMIN DINORP ROLEPLAY
§1. Postanowienia ogólne
1.1 Każdy gracz serwera zobowiązany jest do przestrzegania regulaminu.
1.2 Nieznajomość regulaminu nie zwalnia z jego przestrzegania.
1.3 Administracja ma prawo karać za czyny, które uzna za działające na szkodę serwera, nawet jeśli nie są uwzględnione w regulaminie (np. używanie błędów mechanicznych gry, tzw. bugów).
1.4 Administracja ma prawo do modyfikowania lub zmieniania punktów regulaminu.
1.5 Rozgrywka na serwerze jest wzorowana na życiu realnym.
1.6 Wejście na serwer jest równoznaczne z akceptacją regulaminu.
1.7 Na kanał pomoc może zaprosić jedynie członek administracji DinoRP.
1.8 Rozgrywka na serwerze odbywa się w języku angielskim (polskim). Dozwolone jest wtrącanie zagranicznych zwrotów w celu urozmaicenia postaci.
§2. Ogólne zasady
2.1 Zabrania się korzystania z jakichkolwiek skryptów, cheatów, exploitów, bugów lub modów dających przewagę w grze.
2.2 Wszelkie błędy znalezione na serwerze muszą być niezwłocznie zgłoszone administracji, a ich wykorzystywanie jest zabronione i karane banem.
2.3 Gracz może mieć więcej niż jedną postać po napisaniu i zaakceptowaniu podania przez administrację, jednak łączenie ich w jakikolwiek sposób jest zabronione.
2.4 Przekazywanie majątku między postaciami jednego gracza jest zabronione.
2.5 Gracz jest zobowiązany do przemyślanego kreowania własnej postaci, dotyczy to również spójności tematycznej grup, do których chce dołączyć. Oznacza to, że policjant w cywilu nie może "trzymać się" z gangsterami i na odwrót, tyczy się to też innych postaci.
2.6 Zabrania się przeprowadzania aktów terrorystycznych (jedynym wyjątkiem jest dobrze zaplanowana akcja RP oraz poprzednie porozumienie z administracją).
2.7 Imię i nazwisko postaci musi być zagraniczne. Nie może należeć do sławnej osoby z rzeczywistości lub sławnej fikcyjnej postaci.
2.8 Na serwerze panuje immersja, która polega na np. tym, że nie możesz wjechać na komendę, ponieważ jest tam 50 funkcjonariuszy mimo, że tak naprawdę ich nie widać.
2.9 Jedyną drogą kontaktu z ekipą serwera podczas rozgrywki na serwerze jest czat OOC.
§3. Komunikacja voice, czaty i narracja
3.1 Na czacie OOC zabronione jest używanie nadmiernej ilości wulgaryzmów oraz powtarzania się (do tego służy kanał rządowy na Discordzie).
3.2 Korzystanie z czatu OOC ograniczamy do minimum. Nie prowadzimy na nim rozmów towarzyskich (do rozmów towarzyskich służą kanały publiczne na Discordzie).
3.3 Musisz posiadać sprawnie działający mikrofon, aby móc grać na serwerze. Musisz również z niego aktywnie korzystać (mikrofon jest głównym elementem RP, pamiętajcie zawsze sprawdzić, jak działa wasz mikrofon, zanim zaczniecie grać).
3.4 Zabrania się wykorzystywania czatu głosowego do spraw OOC. Czat głosowy służy jedynie do rozmów IC. (wychodzenie z postaci, krzyczenie OOC będzie karane).
3.5 Do prowadzenia narracji podczas rozgrywki służą komendy /me i /do.
3.6 Kłamanie używając komendy /do jest zabronione.
3.7 Zakaz rozpoznawania osób po głosie, gdy wyraźnie słychać, że próbują go zmienić lub używają modulatorów.
3.8 Możesz rozmawiać korzystając z programów typu TeamSpeak czy Discord, lecz nie możesz rozmawiać o aktywnych akcjach Role Play lub gdy bierzesz udział w takiej akcji.
§4. Przestępstwa
4.1 Zabrania się prób odbijania osób ze szpitala oraz aresztu na komisariacie. Próby odbicia podczas przewozu są dozwolone.
4.2 Zabrania się okradania kont bankowych.
4.2 Podczas ściągania długu można zmusić osobę do oddania kwoty, nie większej niż 120% całkowitej wartości długu.
4.3 Zakaz przeprowadzania porwań i kradzieży, gdy na serwerze jest mniej niż 3 policjantów na służbie.
Nie dotyczy to porachunków między organizacjami przestępczymi. Nie dotyczy to cywili, którzy zajmują się działalnością przestępczą w miejscach do tego przeznaczonych, np. zbiór narkotyków. 4.4 Zakaz sprzedaży narkotyków w miejscach ich przetwarzania.
4.5 Zakaz używania usług znajdujących się w telefonie w celu napadnięcia kierowcy lub klientów zaznaczonych na GPS. Dotyczy to: LSPD, EMS, LSC, Taxi.
4.6 Zabicie NPC jest kwalifikowane jako popełnienie morderstwa.
4.7 Zakaz napadania członków LSPD/EMS/LSC, gdy celem napadu jest kradzież broni, pojazdu lub żądanie okupu.
4.8 Minimalna oraz maksymalna liczba FP na napadzie:
Sklep: min. 2, max. 5 Mały Bank Fleeca: min. 3, max. 6 Jubiler: min. 3, max. 7 Bank Fleeca/Maze Bank/Pacific: min. 4, max. 8 Humane Labs: min. 5, max. 9 Porwanie FP: min. 4 Akcja hostylna: max. 7 4.9 Minimalna oraz maksymalna liczba napastników na napadzie:
Sklep: min. 2, max. 4 Mały Bank Fleeca: min. 2, max. 5 Jubiler: min. 3, max. 6 Bank Fleeca/Maze Bank/Pacific: min. 4, max. 7 Humane Labs: min. 5, max. 8 Akcja hostylna: max. 5 Strefy: max. 10 4.10 Po udanym napadzie, następny możesz wykonać dopiero za godzinę.
4.11 Chodzenie po mieście z długą bronią w ręku jest traktowane jako brak immersji. LSPD może do was strzelać bez inicjacji.
§5. Rany postaci, Character Kill, Force Character Kill
5.1 Gdy w stanie BW spowodowanej ingerencją gracza odrodzisz się w szpitalu, Twoja postać nie pamięta, co wydarzyło się przed incydentem oraz kto brał w nim udział.
5.2 O ranach gracza decyduje lekarz, który się nim zajmuje na podstawie informacji z gry oraz informacji z otoczenia. W przypadku braku EMS decyduje o tym gracz.
5.3 Jeśli lekarz zadecyduje, że na skutek poważnych obrażeń musisz udać się do szpitala, to jesteś zobowiązany to zrobić.
5.4 O zabiciu postaci (CK) może zadecydować jej właściciel. Decyzja gracza musi zostać poparta podaniem do administracji.
5.5 Odgrywanie martwego lub ran śmiertelnych jest równoznaczne z CK.
5.6 Wykonywanie FCK musi zostać poprzedzone podaniem do administracji, które musi zostać przez nią zaakceptowane.
§6. Pojazdy i przedmioty
6.1 Prowadząc pojazd należy brać pod uwagę podstawowe prawa fizyki, które nie zostały uwzględnione ze względu na ograniczenia techniczne gry i zachowywać się na drodze zgodnie z tymi prawami i zdrowym rozsądkiem.
6.2 Pojazdy użytkowane niezgodnie z regulaminem mogą zostać usunięte.
6.3 Skoki kaskaderskie/stunty są zabronione jeśli Twoja postać lub pojazd nie są do tego przystosowane.
6.4 Przedmioty w ekwipunku postaci lub dowolnym miejscu przeznaczonym do ich przechowywania, znajdują się tam fizycznie w każdej sytuacji. Można je tam znaleźć i zabronione jest odgrywanie ich braku lub ukrywania w najdziwniejszych miejscach na siłę przy pomocy narracji.
6.5 Podczas interakcji z przedmiotami należy brać pod uwagę ich atrybuty fizyczne oraz dostosować rozgrywkę do możliwości fizycznych postaci.
6.6 Przedmioty nie mogą zostać odegrane przy pomocy narracji w przypadku braku ich posiadania przez postać.
6.7 Przeszukiwanie trzeba odgrywać na /me oraz /do.
6.8 Pralnia jest traktowana jako legalna praca. Zakaz kampienia przy pralni tylko po to aby kogoś okraść z majątku.
6.9 Przy odgrywaniu typu: /me chowa klamkę pod siedzenie. Musisz zrobić screena, który potwierdzi, że nie kłamiesz.
6.10 LSPD nie ma prawa ramować w mieście gdy nie zagrażasz życiu obywatelom. Poza miastem po 5 minutach.
§7. ORGANIZACJE
7.1 Służby porządkowe korzystając z radia muszą również mówić w grze jeśli w pobliżu są inni gracze. Nie dotyczy to sytuacji, w której policjant znajduje się w radiowozie, w innym pomieszczeniu, w znacznej odległości lub za przeszkodą.
7.2 Zgodę na prowadzenie postaci skorumpowanej może wyrazić lider frakcji w porozumieniu z Administracją.
7.3 Podszywanie się postaci pod członka organizacji publicznej jest zabronione. §7. ORGANIZACJE (kontynuacja)
7.4 Dzielenie się informacjami wewnątrzorganizacyjnymi z osobami trzecimi w formie OOC jest zabronione.
7.5 Organizacje porządkowe mają prawo do PowerGamingu.
7.6 Nagrania z serwera np. klipy Twitch nie mogą być wykorzystywane w IC.
7.7 Minimalna oraz maksymalna liczba członków danej organizacji:
GANG: min. 5 max. 20 Organizacja: Min. 5 Max. 20 7.8 Zakaz przynależenia do organizacji przestępczej zarządu frakcji np. LSPD/EMS/LSC.
7.9 LSPD ma prawo rozłożyć maksymalnie 7 kolczatek na napad/akcję.
§8. REGULAMIN WEWNĘTRZNY ORGANIZACJI
8.1 Strzelanie bez ostrzeżenia, porwania gangsterów itp. są dozwolone tylko na własnym terenie.
8.2 Zakazane jest rekreacyjne wejście do domu lub siedziby innej organizacji.
8.3 Zakazane jest porywanie spod więzienia osoby która zakończyła wyrok, bez konkretnego powodu.
8.4 W trakcie szybkiej akcji nie odgrywamy ciągnięcia rannego.
8.5 Gang jest liczony jako jedna komórka. Jeżeli pojedyncza osoba z organizacji zrobi FailRP to odpowiada cała grupa do której należała ta osoba.
8.6 Za bezsensowne oraz nieprzemyślane akcje takie jak driveby, który nie ma na celu dalszego scenariusza. Przewidziane są bardzo rygorystyczne kary, będą zaczynać się od czasowego zawieszenia gangów, aż do całkowitych likwidacji (projektu) danej grupy.
8.7 Surowo zabronione jest, podszywanie się pod inny gang.
8.8 Dołączenie do gangu jest równoznaczne z podpisaniem tzw. "paktu z diabłem" tzn. chęć opuszczenia organizacji wiąże się z automatycznym CK wbitym przez głowę organizacji, do której przynależała osoba.
8.9 Jedna Organizacja ma prawo posiadać jeden stały sojusz. Wyjątkiem są akcje typu: strzelanina z LSPD, wspólny cel.
8.10 Podczas wojny gangów dozwolone jest robienie drive-by i strzelanie przy przejeżdżaniu obok wrogiej ośki/dzielnicy/itp.
8.11 Immersja obowiązuje na terenach gangów. Polega to na tym, że nie możecie np. na Grove czuć się jak u siebie, ponieważ jest tam np. 50 ballasów.
8.12 Założyciel organizacji przestępczej nie może mieć drugiej postaci w frakcji.
8.13 Bojówka jest zakazana.